Kiitos turkulaiset

Tisdag 2012-10-30 kl 14:07 - Asko Mäki

Lämmin kiitos kaikille Turun Vasemmistoliiton ehdokkaille, tukiryhmäläisille, jäsenille ja kannattajille hienosta, näkyvästä ja yhtenäisestä työstä ja toiminnasta kuntavaaleissa!

Teidän ansiostanne saimme Turussa 11 213 ääntä (13,4%) ja yhdeksän (9) paikkaa kaupunginvaltuustoon. Tulos on jälleen paljon parempi kuin koko maassa keskimäärin (8%). Uutena kaupunginvaltuustoon valittu ehdokkaamme Li Andersson nousi koko Turun ääniharavaksi 2406 äänellä ja oli koko maan kaikkien puolueiden kaikkien ehdokkaiden joukossa kahdenkymmenen eniten ääniä saaneen joukossa.

Menetimme Turussa toki vähän yli 800 ääntä viime kuntavaaleihin verrattuna (-0,6 %-yksikköä), mutta myös yleinen äänestysprosentti laski täällä 3,2 prosenttiyksikköä.

Kiperämmin kirpaisee yhden valtuustopaikan menetys, mikä tullee nipistämään jonkin verran toimintamahdollisuuksiamme ja voimavarojammekin. Mutta se ei masenna niitä, jotka haluavat jatkossakin toimia ihmisten, työn ja kulttuurin Turun puolesta! Tärkein voimavaramme ovat kuitenkin ihmiset, jäsenemme ja kannattajamme.

Vasemmistolaisten arvojen ja päämäärien edistämisessä riittää jatkossakin tehtävää kaikille halukkaille!

Toverillisin ja ystävällisin terveisn,

Asko Mäki, Turun Vasemmistoliiton puheenjohtaja