Turun Vasemmistoliitto nimesi ehdokkaansa lautakuntiin ja kaupunginhallitukseen

Torsdag 2013-01-10 - Elias Laitinen

44 edustajaa 18 turkulaisesta Vasemmistoliiton perusyhdistyksestä kokoontui torstaina 10.1. päättämään Turun Vasemmistoliiton ehdokkaista kaupungin luottamustoimiin.

Kaupunginhallituksen toisen paikan ottaminen pois Vasemmistoliitolta herätti kokouksessa paljon närää. Neuvottelujen perusteella ainoalle Vasemmistoliiton paikalle kokous nimesi Pirjo Rinteen ja tämän varajäseneksi Turun äänikuningattaren Li Anderssonin.

”Olen erittäin tyytyväinen tehtävääni valtuustoryhmän puheenjohtajana. Työni Helsingissä Vasemmistonuorten puheenjohtajana ohella saan nyt mahdollisuuden toimia myös Pirjon varajäsenenä kaupunginhallituksessa. Päätös syntyi hyvässä hengessä ja Pirjon kanssa tulee olemaan antoisaa tehdä yhteistyötä”, kommentoi valtuustoryhmän puheenjohtajaksi viime
sunnuntaina valittu Andersson.

”Tulemme Lin kanssa jakamaan voimakkaasti vastuuta kaupunginhallituksen tehtävissä, esimerkiksi kaupunginhallituksen alaisessa jaostossa, johon Li nimettiin varsinaiseksi jäseneksi,” täydentää Rinne.

Nyckelord: tiedotteet, kunnallispolitiikka