Luokkakokoja ei tule suurentaa ja työllistämiseen tulee sijoittaa

Torsdag 2013-12-12 kl 20:39 - Elias Laitinen

Turun Vasemmistoliitto tulee toimimaan päättäväisesti sen puolesta, että kaupunginvaltuuston Turun vuoden 2014 talousarvion hyväksymisen yhteydessä asettama tavoite peruskoulujen luokkakokojen säilyttämisestä mahdollisimman lähellä nykyistä tasoa toteutuu myös käytännössä. Luokkien oppilasmäärän kasvu vie oppimisen mahdollisuuksia erityisesti niiltä, joilla jo nyt on vaikeuksia koulussa.

Turun Vasemmistoliitto toteaa valittaen, että esitys kaupungin työmarkkinatuen maksuosuuden käyttämisestä edes osittain työllistämiseen ei saanut tukea kaupunginvaltuuston muilta ryhmiltä. Turun Vasemmistoliitto tulee jatkamaan toimintaa kaupungin työllistämistoimien tehostamiseksi.

Turun Vasemmistoliitto tulee aktiivisesti tukemaan sosiaalisen luototuksen järjestelmän käynnistämistä myös Turussa, mistä vuoden 2014 kaupungin talousarviossa on maininta. Turun Vasemmistoliiton mielestä kaupungin ja sen yhtiöiden tulee tehdä kaikki mahdollinen, ettei Turun kokonaan omistamissa palveluyrityksissä tarvitse mennä lomautuksiin.

Turun Vasemmistoliiton mielestä Turun kaupungin tulee tällä valtuustokaudella keskittyä kahden suurimman ongelmansa ratkaisemiseen: keskimääräistä suuremman työttömyyden pienentämiseen ja kaupunginosien sosiaalisen- ja taloudellisen eriarvoistumisen pysäyttämiseen. Työllistämisestä ja alueellisesta tasa-arvosta on tehtävä Turun kaupungin toiminnan pääsuunta.

Turun Vasemmistoliitto on valmis neuvotteluihin ja rakentavaan yhteistyöhön muiden Turun kaupunginvaltuustossa vaikuttavien ryhmien kanssa näiden tavoitteiden toteuttamiseksi.

Asko Mäki

Nyckelord: Turku, luokkakoot, työllistäminen