Kuntatyöntekijöille kunnon palkat!

Tisdag 2019-02-12 kl 13:32

Turun Vasemmistoliitto vaatii, että Turun kaupunki korottaa työntekijöidensä palkkoja seuraavassa budjettipäätöksessä. Kuntatyöntekijät ovat tehneet hyvää tulosta pienillä palkoilla ja riittämättömin resurssein. Hoito- ja opetusalojen palkat ovat Varsinais-Suomen alueella muuta maata alempia.

Kokoomuslaisen leikkauspolitiikan takia hoitajia, lääkäreitä ja sosiaalityöntekijöitä on työmäärään nähden liian vähän, mikä heikentää Turun potilasturvallisuutta. Terveydenhuollon työntekijöiden vaihtuvuus on suurta, ja kaupunki menettää hyviä työntekijöitään muille työnantajille niiden parempien palkkojen ja työehtojen vuoksi.

Turun koulujen opetusryhmät ovat paisuneet ylisuuriksi, ja perusopetus sinnittelee suomalaista keskiarvoa selvästi pienemällä rahoituksella. Myös varhaiskasvatuksen palkat ovat muuta maata jäljessä. Heikot resurssit ovat pois työskentelyturvallisuudesta, hyvinvoinnista ja oppimistuloksista.

"Turun on vihdoin huomioitava henkilöstönsä vuosia jatkunut raataminen pysyvillä palkankorotuksilla" sanoo Turun Vasemmiston puheenjohtaja Jaakko Lindfors

Lisätiedot:
Jaakko Lindfors