Asko Mäki jatkaa puheenjohtajana

Fredag 2014-03-21 kl 11:59 - Birgitta Mattsson

Turun Vasemmistoliiton edustajisto valitsi kunnallisjärjestönä toimivan yhdistyksen puheenjohtajaksi jo kolmannelle kaudelle lehtori Asko Mäen, joka voitti vastaehdokkaansa hiidenkivien toimitusmiehen Jari Suomisen äänin 25 – 21.

Varapuheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti filosofian kandidaatti Anna Mäkipää. Yhdistyksen hallituksena toimivaan kunnallistoimikuntaan valittiin varsinaisiksi jäseniksi lisäksi Eva-Liisa Raekallio, Risto Rinne, Turkka Merisaari, Seppo Koski, Pertti Mäkinen, Anna Telenius, Johannes Yrttiaho, Eila Hannula, Ville Okkonen, Sauli Saarinen, Salla Mistola, Maija Nieminen , Anja Karlsson, Jari Suominen ja Mervi Uusitalo.

Toimikunnan varajäseniksi valittiin Antti Rekilä, Päivi Takkinen, Annika Karvonen, Ulla Syväkari ja Matti Pikander.

Vasemmistoliiton puoluesihteeri Marko Varajärvi tarkasteli kokouksessa poliittista tilannetta, minkä pohjalta käytiin vilkas keskustelu.

Kommentera inlägg. Nyckelord: puheenjohtaja, asko mäki

Turun Vasemmistoliiton Asko Mäki: Hallinto-oikeuden päätös toriparkista suuri pettymys

Fredag 2013-04-05 kl 11:21 - Asko Mäki

- Hallinto-oikeuden päätös pitää Turun toriparkin mahdollistava kaava voimassa on suuri pettymys, toteaa Turun Vasemmistoliiton puheenjohtaja Asko Mäki, joka on ollut aktiivinen myös kansanäänestystä asiasta vaatineessa liikkeessä sekä toriparkin vastaisessa toiminnassa.

- Turkulaisten enemmistöhän ei toriparkkia vieläkään halua, hän jatkaa. Toriparkista hyötyvät vain muutamat rikkaat kiinteistönomistajat.

- Melko varmasti asiassa haetaan vielä valituslupaa korkeimmalta hallinto-oikeudelta (KHO). Asia ei siis ole aivan loppuun käsitelty. Mutta jos KHO:nkin päätös on toriparkin mahdollistava, kunnioitamme tietenkin ainakin muodollisesti demokraattisen päätöksenteon tulosta ja oikeuslaitoksen ratkaisuja, Mäki vakuuttaa.

- Ainakin me vasemmistoliittolaiset tulemme kuitenkin vaatimaan viimeiseen kirjaimeen asti, että hankkeesta ei aiheudu kustannuksia kaupungille, eikä siis turkulaisille. Näinhän on luvattu. Samalla on varmistettava, että Kauppatorin ympäristön rakennuksille ei aiheudu rakennustyöstä vaurioita. Ja Kauppatorin mahdollisimman häiriötön toiminta ja tulevaisuus on tietenkin myös taattava, Mäki painottaa.

Kommentera inlägg. Nyckelord: toriparkki, tori, kauppatori, Asko Mäki