Vasemmisto vaati yläkoulua Pansioon 2016 - vihreät lipesi aiemmasta linjastaan

Onsdag 2013-03-27 - Johannes Yrttiaho

Turun Kasvatus- ja opetuslautakunta teki 27.3. kokouksessaan esityksen tulevien vuosien tilahankkeista. Vasemmistoliiton Riikka Oksanen esitti Johannes Yrttiahon kannattamana, että Pansion yläkoulu- ja alakoulun peruskorjaushanke toteutettaisiin niin, että se olisi valmis vuonna 2016 (ks. esitys alla). Esitys hävisi äänestyksessä 8-5. Se sai tuekseen vain sosiaalidemokraattien edustajat. Viime lautakuntakaudella hanketta puoltaneet vihreät äänestivät nyt sitä vastaan. Lautakunta äänesti myös Yli-Maarian koulu- ja päiväkotihankkeen aikaistamisesta. Sdp:n esitys hävisi äänin 7-6 vasemmistopuolueiden ja perussuomalaisten asettuessa sen kannalle.

Lautakunta päätymässä lisäbudjettiin?

Lautakunta päätti palauttaa tarkempaan valmisteluun ns. operatiiviset palvelutuotantosopimukset. Lautakunnan alainen jaosto kävi 20.3. tiukan äänestyksen Vasemmistoliiton esityksestä, jossa sopimusten sisältämien leikkausten sijaan olisi pyydetty lisäbudjettia valtuustolta. Esitys hävisi viiko itten pidetyssä kokouksessa puheenjohtajan (vihr.) äänen ratkaistessa 5-5. Nyt lautakunnan käsittelyssä olleet sopimukset tarkoittavat leikkauksia, jotka kohdistuvat pahimmin varhaiskasvatukseen ja perusopetukseen, mutta myös ammattiopetukseen ja lukiokoulutukseen. Lautakunta päätti palauttaa vlamisteluun myös varhaiskasvatuksen tulosalueen laatiman ja jaoson viikko sitten hyväksymän lisämäärärahaesityksen. Lähetekeskustelussa virkamiehiltä edellytettiin koko lautakunnan kattavan lisäbudjettiesityksen laatimista.

Kommentera inlägg. Nyckelord: koulu, Turku, palvelut, Pansio, Perno, alueet