Juha Jormanaisen puhe Aatteen ja ay-liikkeen vappujuhlassa

Onsdag 2013-05-01 - Juha Jormanainen

Hyvät toverit

Tyytymättömyys Suomessa harjoitettavaa valtakunnallista ja paikallista politiikka kohtaan lisääntyy ja se etsii sekä odottaa sopivaa purkautumiskanavaa. Pientä esimakua saatiin viime eduskuntavaaleissa, jossa entiset puolueuskolliset vaihtoivat kanavaa ja vetivät punaisen viivan asemesta perusväriä äänestyslippuun. On odotettavissa, että niiden osuus, joilla ei ole enää poliittista kotia, entisestään lisääntyy.

Erityisesti puoluekentän keskiviivan vasemmalla puolella luulisi tuntuvan pientä kihelmöintiä, koska eurokriisin päättymätön ja päätön pelastusharjoitus sataa edelleen perussuomalaisten laariin. Ainoa asia, mikä tätä patoaa, on mainitun puolueen oma hommailu erilaisissa foorumeissa sekä joidenkin sen edustajien julkiset sirkustemput. Ns. keskivertoäänestäjä ei halua itselleen tällaista perusleimaa ja tämä estää toistaiseksi vielä suuremman jytkyn.

Opposition onneksi Kataisen sixpack tekee parhaansa, luultavasti ideologisista syistä, jotta vasemmistopuolueet tulevat hallituskautena mankeloiduksi oikein kunnolla. Hyödylliset myötäsukaajat eivät itse huomaa sitä, että köyhiä kyykyttämällä ja yritysten omistajia suosimalla kokoomus saa kyllä hyväosaisten äänet, mutta vasemmiston kannatuspohja pettää lopullisesti. Tästä on jo seurannut se, että moni ihminen on tosiasiassa kadottanut yhteiskunnallisen vaikuttamisen kanavansa ja sen myötä ajautunut vapaaseen poliittiseen pudotukseen.

Hyvät toverit

Suomen poliittisen toiminnan ryhdistämiseksi on otettava käyttöön pankkikriisissä hyväksi havaitut keinot: vasemmisto on pilkottava ja sen epäkurantit osat siirrettävä poliittiseen roskapankkiin. Tasa-arvoinen avioliittolaki, kettutarhaus, kansalaispalkka, ydinvoiman vastustaminen jne., tärkeitä asioita kaikki, on annettava vihreiden, jäännös-vasemmistoliiton ja -demareiden hoitoon. Mainittujen puolueiden vielä todellisuuden tajuissaan oleva kova ydin on koottava uuden perustettavan puolueen siipien suojaan.

Suomen palkansaajat -puolue, jonka ammattiyhdistysliike perustaa poliittiseksi astalokseen, ottaa puolueohjelmassaan nimensä mukaisesti huolehtiakseen palkansaajien asiat. Ay-liikkeen resursseilla, suhteilla ja verkostolla puolueella on mahdollisuus saada lentävä lähtö, jota voidaan ensi vuoden eurovaaleissa harjoitella ja joka viedään jytkymäiseen tulokseen seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Armeijan käyneet tietävät, ettei huonoa asentoa kannata korjata, vaan on tehtävä kokonaan uusi. vasemmiston on itse tultava ulos siitä sillasta, johon se on ajautunut omilla päätöksillään. Tämä onnistuu vain tekemällä selvä pesäero menneisiin synteihin ja hakemalla laaja valtakirja uusilla eväillä kansalta.

Hyvät toverit, kaikesta huolimatta, Hyvää Suomalaisen Työn juhlaa!

Kommentera inlägg. Nyckelord: palkansaajat, työväki, vasemmisto, puolue