Ruotsin Vasemmistopuolueen Jonas Sjöstedt vauhdittamaan Lapintien ja Anderssonin eurovaalikampanjaa Turkuun

Onsdag 2014-02-05 kl 08:08 - Birgitta Mattsson

Ruotsin Vasemmistopuolueen puheenjohtaja Jonas Sjöstedt vauhdittaa Vasemmistoliiton eduskuntaryhmän puheenjohtaja Annika Lapintien ja Vasemmistonuorten puheenjohtaja Li Anderssonin euro-vaalikampanjaa keskiviikkona 12.2. kello 18.30 nuorten taide- ja toimintatalo Vimmassa (Aurakatu 16, 3. krs) järjestettävässä keskustelussa.

Pääasiassa ruotsinkielisen keskustelun aiheet käsittelevät Euroopan unionia ja vasemmistolaisen politiikan mahdollisuuksia.  Tilaisuuden järjestävät Vasemmistoliiton ruotsinkielisen toiminnan yhteistyöelin ja Turun Vasemmistoliitto.

Jonas Sjöstedt (49) oli Ruotsin edustaja Euroopan parlamentissa vuosina 1995-2006. Ruotsin eduskunnan jäsen hän on ollut vuodesta 2010.  Vasemmistopuolueen puheenjohtajaksi Sjöstedt valittiin vuoden 2012 tammikuussa.  Ennen kokoaikaista poliittista uraansa Sjöstedt työskenteli muun muassa asentajana Valvon Umeån kuorma-autotehtaalla.

Jonas Sjöstedt on julkaissut kahdeksan kirjaa, joista kolme europarlamenttiin sijoittuvia rikosromaaneja.

Jonas Sjöstedt on tiedotusvälineiden tavattavissa Vimmassa 12.2. noin kello 17.30-18.30.

Sveriges Vänsterpartiets Jonas Sjöstedt till Åbo för att sätta fart på Lapinties och Anderssons EU-valkampanj

Jonas Sjöstedt, Sveriges Vänsterpartiets partiledare, sätter fart på riksdagsgruppens ordförande Annika Lapinties och Vänsterungas ordförande Li Anderssons EU-valkampanj i diskussion som förs på onsdag 12.2., kl. 18.30, i ungarnas konst- och verksamhetshus Vimma (Auragatan 16, 3. våning).

Diskussionsämnen behandlar Europeiska unionen och vänsterinriktad politikens möjligheter. Evenemanget är organiserat av Vänsterförbundets svenskspråkiga samarbetsorgan Vänsterförbundets Landstyrelse och Vänsterförbundet i Åbo.

Jonas Sjöstedt (49) har varit ledamot av Europarlamentet 1995 – 2006 och sedan år 2010 riksdagsledamot. Som Vänsterpartiets partiledare var han invald i januari 2012. Före sin politisk karriär arbetade han bland annat som montör på Volvos lastbilsfabrik i Umeå.

Jonas Sjöstedt har publicerat åtta böcker, tre av dem kriminalromarer i europaparlamentsmiljön.

Massmedierna kan träffas Jonas Sjöstedt i Vimma 12.2., kring kl. 17.30 - 18.00.

Nyckelord: jonas, sjöstedt, vimma