Evenemangskalendern

Torsdag 2020-01-23

Palestiina rauhanfoorumi- Gaza tänään2020-01-23 18:00 - Panimoravintola Koulun Historian luokka (os. Eerikinkatu 18)

Meillä on kunnia tänä vuonna saada kuulla kahdelta arvostetulta vieraalta. Keskiössä on Gazan tilanne ja Euroopan rooli.

Ensiksi puhuu Ahmad Abu Artema. Hän on runoilija, journalisti ja suuri paluumarssi -mielenosoitusten alullepanija Gazasta. Ne saattavat olla merkittävin käänne Gazassa vuosiin. Koska Gazan palestiinalaisten on vaikea saada Israelilta lupaa lähteä, olemme erityisen iloisia, että hän pääsee paikalle.

Suuresta paluumarssista ja Abu Artemasta:

Lopuksi puhuu Sahar Vardi, American Friends Service Committeen Israelin ohjelman johtaja. Vardi tuomittiin Israelissa vankilaan asepalveluksesta kieltäytymisestä. Hän on toiminut israelilaisissa militarismia vastustavissa ja suoran toiminnan ryhmissä kuten New Profile, Taayush ja Free Jerusalem, ja kuuluu järjestöön Boycott from Within. Hänen työnsä keskittyy Israelin miehityksen ja sotateollisuuden taloudellisiin puoliin, mukaan lukien asevientiin.

Tilaisuus järjestetään Ravintola Koulun historianluokassa, Eerikinkatu 18.

Vapaa pääsy. Tervetuloa!

Järj. ICAHD Finland, Suomen Rauhanpuolustajat, Viherpunainen vasemmisto ry