Lähikoulujen lopettaminen ei ole oikein

Fredag 2014-08-15 kl 10:43 - Asko Mäki

Turun Vasemmistoliiton kunnallistoimikunta ei pidä esitettyä joidenkin Turun lähikoulujen lopettamista oikeana säästötoimena. Lähikoulujen lakkauttaminen pidentäisi juuri alakoululaisten koulumatkoja ja aiheuttaisi epätasa-arvoa pienten koululaisten välille. Koulutoimen säästöt on löydettävä muista kohteista, ensisijaisesti hallinnosta, vaikka pelkkä hallinnon supistaminen ei todennäköisesti riitäkään, kunnallistoimikunnassa arvioitiin.

Torstaina, 14.8., kokoontunut Turun Vasemmistoliiton kunnallistoimikunta kuuli myös Varsinais-Suomen vasemmistopiirin toiminnanjohtajan Raimo Niemisen selostuksen ensi huhtikuussa pidettävien eduskuntavaalien valmisteluista. Ehdokkaita listalle on luvassa enemmän kuin voidaan asettaa. Varmoja ehdokkaita ovat jo kansanedustaja Annika Lapintie ja Vasemmistonuorten puheenjohtaja Li Andersson.

Kunnallistoimikunta päätti järjestää Turun 70-vuotisen vasemmistolaisen kunnallistoiminnan kunniaksi juhlatilaisuuden vuoden lopulla. Tänä vuonna tulee kuluneeksi 70 vuotta Vasemmistoliiton suoranaisen edeltäjän Suomen kansan demokraattisen liiton (SKDL) toiminnan aloittamisesta myös Turussa.

Kunnallistoimikunta vahvisti myös järjestön osallistumisen alkavana syksynä Mahdollisuuksien tori -tapahtumaan Turun päivänä 21.9., Turun Kirjamessuille 3.-5.10. ja yhdessä vasemmistonaisten Annan piirin kanssa Osaava Nainen -messuille 24.-26.10.