Kannattaako Turun työllistää, vai maksaa sakkoja?

Tisdag 2014-09-16 kl 10:38 - Asko Mäki

Turun kaupunki maksaa vuodessa jo yli 12 miljoonaa euroa työmarkkinatuen kuntaosuutta. Työllistämiseen käytetään kaupungin omia varoja siitä vain reilu neljäsosa. Kannattaisiko kaupungin mieluummin työllistää, kuin maksaa sakkoja?

Työttömyys on viime vuosina kasvanut, erityisesti Turussa. Samalla kasvavat työttömyyden kustannukset. Jokainen työllistetty tekee jotain hyödyllistä kaupungin hyväksi. Työllistämällä torjutaan myös ihmisten muita sosiaalisia ja terveysongelmia.

Näitä kysymyksiä käsitellään Turun Vasemmistoliiton kunnallistoimikunnan avoimessa keskustelussa torstaina 18.9. kello 18 alkaen Manillan Köysisalissa, Itäinen Rantakatu 64. Mukana ovat Turun kaupungin revisiotoimiston tarkastuspäällikkö Heikki Korhonen, joka esittelee Turun työllistämistoimintaa ja työhönvalmentaja Timo Katajainen, joka kertoo Liedon kunnan hankkeista. Turun Seudun TST ry:n puheenjohtaja Joe Majanen kommentoi.

Lisätietoja: Asko Mäki 044 377 46 57

Nyckelord: työllistäminen, työllisyys