Anna Mäkipää Turun Vasemmistoliiton puheenjohtajaksi

Fredag 2015-02-27 kl 13:07 - Anna Mäkipää puheenjohtaja

Turun Vasemmistoliiton edustajisto valitsi 26.2. uudeksi puheenjohtajakseen yksimielisesti Anna Mäkipään.

Varapuheenjohtajaksi valittiin Elias Laitinen, joka voitti vastaehdokkaansa Seppo Kosken äänestyksen tuloksena äänin 30-18.  Yhdistyksen hallituksena toimivaan kunnallistoimikuntaan valittiin varsinaisiksi jäseniksi Eila Hannula, Risto Rinne, Mervi Uusitalo, Anja Karlsson, Anna Telenius, Elina Sandelin, Annika Karvonen, Seppo Koski, Minna Sumelius, Päivi Takkinen, Johannes Yrttiaho, Sauli Saarinen, Pirjo Rinne, Petteri Sääskilahti ja Teemu Luoma-aho. Varajäseniksi valittiin lisäksi Aki Haapanen, Jari Suominen, Nora Leo, Eva-Liisa Raekallio ja Markku Alin.

“Vasemmistolaiset toimivat, jotta kuntalaisilla olisi hyvin toimivat ja laadukkaat alueelliset palvelut. Tällä porukalla on hyvä lähteä tekemään tätä työtä ja tukemaan lautakunnissa ja valtuustossa toimivia entistä vankemmin”, arvioi Mäkipää.

“Haluan nähdä tulevaisuuden Turussa entistä laajemman punavihreän liikkeen, joka tunnetaan monipuolisesta toiminnastaan ja joka tarjoaa uusia tekemisen mahdollisuuksia ihmisten itse tekemälle toiminnalle”, Mäkipää jatkaa.

Varsinais-Suomen Vasemmistoliiton toiminnanjohtaja Raimo Nieminen alusti poliittisesta tilanteesta. Alustuksen pohjalta käytiin vilkas keskustelu, jossa käsiteltiin niin vuoden takaista valtaisaa eurovaalivoittoa Turussa kuin tulevia eduskuntavaaleja ja Turun leikkauspolitiikan takaa löytyviä lukuja.

Anna Mäkipää