Vänsterförbundets i Åbo borgmästarkandidat heter Mirka Muukkonen

Måndag 2021-03-15 kl 08:50

Vänsterförbundets i Åbo kommunalutskott valde Mirka Muukkonen till Vänsterförbundets borgmästarkandidat. Muukkonen fick vid omröstning 9 röster, motkandidaterna Turja Lehtonen och Jari Suominen fick 2 respektive 0 röster (blanka 6).

”Det känns meningsfullt att delta i den offentliga debatten i egenskap av borgmästarkandidat och lyfta fram de fina målsättningar som vårt parti för fram; saker som kommer att påverka åbobornas vardag” säger borgmästarkandidaten Mirka Muukkonen. ”Jag vill vara med och utveckla vår hemstad och göra investeringar med sikte på framtiden. Jag vill att vårt Åbo är en stad för alla, inte bara för några få”.

”Mirka är en erfaren kommunalpolitiker och en influencer inom partiet. Hon är redan välbekant för många och har ett brett stöd. Hon är en utmärkt representant för Vänsterförbundet i den viktiga borgmästardebatten,” säger Joonas Jormalainen, tf ordförande för Vänsterförbundet i Åbo.

Vänsterförbundet i Åbo går till val med full lista, hundra kandidater, och siktar på en ökning av både stöd och fullmäktigeplatser.

Joonas Jormalainen
tf ordförande för Vänsterförbundet i Åbo